Jak przyjmować leki? Nieodpowiednia pozycja ciała opóźnia ich wchłanianie o ponad godzinę
23 sierpnia 2022, 09:01Gdy boli nas głowa i bierzemy środek przeciwbólowy, raczej nie myślimy o pozycji ciała podczas jego zażywania. Tymczasem naukowcy z Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa informują, że pozycja ciała podczas przyjmowania leków może zdecydować, jak szybko lek zostanie wchłonięty, a niewłaściwa pozycja może opóźnić ten moment nawet o godzinę.
Czy tak wyglądała molekuła, od której rozpoczęło się życie na Ziemi?
23 marca 2020, 05:06Naukowcy z laboratorium ENIGMA (Evolution of Nanomachinest In Geospheres and Microbial Ancestors) na Rutgers University sądzą, że odtworzyli kształt pierwszej molekuły będącej wspólnym przodkiem współczesnych enzymów, które dały początek życiu na Ziemi.
Konserwatyści są lepszymi inwestorami
28 sierpnia 2019, 09:56Osoby o poglądach konserwatywnych mają naturalną przewagę jeśli chodzi o inwestowanie, wynika z badań prowadzonych przez naukowców z Rice University, University of North Carolina, University of Texas, University of Bath i Southern Methodist University.
W niedzielę w wypadku kolejowym w Indiach zginęło 5 słoni
11 grudnia 2017, 13:37W indyjskim stanie Assam pociąg zabił w niedzielę (10 grudnia) 5 słoni, w tym ciężarną samicę. Słonie przechodziły przez tory na terenie plantacji herbaty.
Biorobot z grafenowymi kropkami kwantowymi
26 marca 2015, 07:32Amerykańscy inżynierowie zbudowali na endosporze bakterii czujnik wilgoci. Urządzeniu nadali nazwę NERD (od ang. Nano-Electro-Robotic Device).
Drugie życie metody Jacobiego?
30 czerwca 2014, 17:31Opracowana w XIX wieku metoda Jacobiego może powrócić do łask. Wszytko, dzięki uporowi jednego studenta i wierze jego profesora.
Bakterie w grafenowej osłonce lepiej widać
16 marca 2011, 12:09Dzięki grafenowym osłonom można uzyskać pod mikroskopem elektronowym precyzyjniejszy obraz bakterii. Widać je w naturalnych rozmiarach, wzrasta też rozdzielczość.
Konsument nie lubi zmian, czyli efekt Starbucksa
11 stycznia 2011, 18:18Silna, „wyrobiona" marka, w skład której wchodzi również logo, to jeden z największych atutów firm. Pomimo to nierzadkie są zmiany logo, nawet najbardziej znanych marek. Ich właściciele uważają, że takie odnowienie wyglądu to korzystna rzecz, ale czy tak jest rzeczywiście?